l'herència

L’herència. Foto: Marta Mas cedida a l’ACN

L’herència, de Matthew López, arriba al Teatre Lliure de Montjuïc, de la mà de Josep Maria Mestres. La peça, inspirada lliurement en la novel·la ‘Howards End’, d’E. M. Forster, parla sobre com és ser un jove gai a Nova York una generació després del moment àlgid de la crisi de la sida. L’obra està protagonitzada per Carlos Cuevas i Albert Salazar, entre d’altres.

“És una història èpica que parla de llegats materials, però sobretot de llegats espirituals”, ha dit el director. L’espectacle es representarà al Teatre Lliure de Montjuïc del 20 de febrer al 16 de març i té dues parts que es poden veure en dies alterns, o bé totes seguides en format marató, amb preus especials, durant el cap de setmana. “Més que un espectacle és un esdeveniment gairebé perquè és una experiència pel públic”, ha afirmat.

Josep Maria Mestres porta a escena la multipremiada peça del dramaturg Matthew López, estrenada el 2018 i que va guanyar el premi Evening Standard Theatre 2018 a la millor obra; Premi Critics’ Circle Theatre 2018 a la millor obra nova, millor actor i millor direcció; Premi Laurence Olivier 2019 a la millor obra nova, al millor actor, millor direcció i millor il·luminació, i Premi South Bank Sky Arts 2019 en la categoria de teatre.

l'herència

L’herència. Foto: Marta Mas cedida a l’ACN

El director de teatre va sentir a parlar de l’obra L’herència per primera vegada el 2018 quan es va estrenar. Ha destacat que ‘Howards End’, d’E. M. Forster, és la columna vertebral de la història. L’acció de l’obra comença el 2016 amb joves gais en un taller d’escriptura a Nova York. “E. M. Forster és una mena de mentor i guia espiritual i moral i els ajuda a explicar la seva història”.

“És una història èpica que parla de llegats materials, però sobretot de llegats espirituals”, ha afirmat. També ha desgranat que fa referència “a la importància dels referents per poder tenir una vida que vagui la pena i que tingui sentit per un mateix i per la comunitat, en aquest cas l’LGBTI”.

L’herència, ha manifestat, també parla de la situació als Estats Units amb l’arribada de Trump al poder en la seva primera presidència el 2016. “No se cita a l’obra, tot i que d’alguna manera surt al muntatge, no com a personatge”.

Així mateix, el text també retrata “d’una manera terriblement poètica l’esclat de l’epidèmia de la sida”, ha afegit.

Dues parts

Mestres ha assenyalat que hi ha un “semi error” que han d’assumir que és que de la primera part de l’obra gairebé no queden entrades i de la segona en queda alguna. “Al final passarà que la gent no anirà a veure la segona part perquè no ha vist la primera. L’obra és lineal, però si jo soc un espectador i em diuen que no puc veure la primera, però puc veure la segona jo hi aniria”, ha apuntat.

l'herència

L’herència. Foto: Marta Mas cedida a l’ACN

Ha dit que l’espectacle és “una prova d’esforç per tothom, per la casa, per l’equip artístic, els actors i per tothom”. Ha manifestat que el muntatge és com tres obres de teatre perquè són tres hores d’espectacle més els entreactes. “Més que un espectacle és un esdeveniment gairebé perquè és una experiència pel públic”.

Repartiment

Formen part del repartiment de l’obra Dafnis Balduz, Ricard Boyle Tristan, Francesc Cuéllar, Carlos Cuevas, Abel Folk, Eudald Font, Víctor G. Casademunt, Teresa Lozano, Lluís Marquès, Carles Martínez, Albert Salazar Marc Soler i Ferran Vilajosana.

L’actor Carlos Cuevas ha explicat que va decidir fer aquest espectacle pel símbol polític, social i teatral que representa. “Una obra que intenta eixamplar els drets i les llibertats LGTBI i intenta explicar on som i d’on venim. L’herència explica que si no mirem d’on venim i no homenatgem els que ens han precedit serà difícil seguir aquest camí”, ha detallat.

La millor versió de tu mateix. Ressenya de ‘La substància’
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram